28.8.06

Oma loukku kullan kallis

Rakas asuntoni,

Tiedän että meillä on ollut monia vuosia viha-rakkaussuhde. Nyt kun olen lähdössä, emmekä enää tapaa, niin haluan sinun tietävän että tulen muistelemaan sinua aina lämmöllä.

Muistan kuinka onnellinen olin kun sain sinut kuukausien etsinnän jälkeen. Ja vaikka välillä toruinkin sinua pattereissa lorisevasta vedestä, irtoavista ovenkahvoista, turpoavista kaapin ovista ja vetoisista ikkunoista, niin olin aina onnellinen palatessani luoksesi.

En hylännyt sinua kuukausiksi venyneen parvekeremontin takia, eikä edes talon edessä viikkoja käynyt asbestipurkutyöt-auto saanut minua jättämään sinua.
Eihän se ollut sinun vikasi jos hoitoasi oli laiminlyöty.

Muistan tarjoamasi kuumat kylvyt talven pakkasilla ja auringon laskut joita pystyin seuraamaan parvekkeeltasi. Toivottavasti myös sinä nautit uudesta maalista ja kiiltävästä kromista.

Tarjosit minulle hyvän kodin.
Muistan sanoa terveisesi kiinalaiselle serkullesi, joka on luvannut pitää minusta hyvää huolta tulevina vuosina!

Terveisin,
Shanghaig

No comments: